بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

ارزیابی خطرات و استفاده از وسایل حفاظت فردی

استانداردهای OSHA کارفرمایان را ملزم به ارزیابی محیط‌های کاری به منظور تشخیص خطرات موجود و یا خطراتی که احتمال وقوع آنها هست، می‌نماید تا در صورت لزوم در محیط‌های کاری از تجهیزات حفاظت فردی استفاده شود.

کارفرما باید کارگران را با وسایل حفاظت فردی مناسب تجهیز کرده و نحوه نگهداری و استفاده را به آنها بیاموزد تا در صورت لزوم به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها و یا آسیب‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

 

وسایل حفاظت فردی

وسایل حفاظت فردی به منظور حفاظت کارگران در برابر تماس با عوامل زیان‌آور محیطی نظیر عوامل شیمیایی، رادیولوژیکی، فیزیکی، الکتریکی، ‌مکانیکی و یا سایر خطراتی که نمی‌توان آنها را حذف کرد طراحی و ساخته شده‌اند. این وسایل هنگامی به عنوان عامل تکمیلی در حفاظت افراد استفاده می‌شوند که نتوان خطرات را از طرق مهندسی و مدیریتی کنترل و یا حذف کرد. وسایل حفاظت فردی شامل تجهیزات قابل پوشیدن نظیر عینک، کاور، دستکش، ارپلاگ و ماسک‌های تنفسی و ... می‌باشند.

 وسایل حفاظت فردی ‌هنگامی که به درستی استفاده شوند محافظ افراد در مقابل خطرات محافظت هستند، اما توانایی از میان برداشتن خطرات را ندارند.

 

وظایف کارفرمایان

1- محیط کاری خود را بازرسی و پایش کنید.

به منظور تشخیص خطرات و اینکه آیا استفاده از وسایل حفاظت فردی لازم است، خطرات را ارزیابی کنید. قوانین عمومی 1910.132  کارفرما را ملزم به تدوین یک سند ثبت شده می‌نماید. در این سند ارزیابی، تاریخ انجام و نام فرد ارزیاب ثبت می‌شود.

در صورتی که وسایل، تجهیزات، مواد یا فرآیندهای کار تغییر کنند، این ارزیابی‌ها باید تکرار شوند.

در جدول 1 مثالی برای نحوه ارزیابی خطرات و وسایل حفاظت فردی مورد نیاز آورده شده است.

2- انتخاب وسایل مناسب

وسایل مناسبی را انتخاب کنید که به درستی افراد را در مقابل خطرات محافظت نمایند. اندازه وسایل باید متناسب با فرد باشد. از نحوه نگهداری تجهیزات اطمینان حاصل نمایید. برای تهیه وسایل حفاظت فردی با کارگران گفتگو کنید؛ همچنین آنها را ملزم به استفاده صحیح نمایید.

جدول شماره 2 وسایل حفاظت فردی مناسب را همراه با خطرات عمومی محیط‌های کاری نشان می‌دهد.

3- آموزش و تعلیم

جلسه آموزشی با کارگران برگزار کنید. در این جلسه باید اسامی کلیه حضار، نوع آموزش و تاریخ برگزاری دوره ثبت شود.

 

کارگران باید در موارد زیر آموزش ببینند:

  • ضرورت استفاده از وسایل حفاظت فردی؛
  • زمان استفاده از وسایل حفاظت فردی؛
  • چگونگی برداشتن؛ میزان کردن؛ پوشیدن و در آوردن وسایل حفاظت فردی،
  • محدودیت‌های استفاده از وسایل حفاظت فردی،
  • مراقبت‌های صحیح، نحوه نگهداری و عمر مفید وسایل حفاظت فردی؛
  • چه زمانی می‌توان PPE را از تن خارج کرد؛
  • چگونه باید PPE‌ آلوده را دور انداخت (نحوه معدوم سازی آن).

 

کارگران باید بتوانند در مواقع ضروری بدرستی از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند. افرادی که نمی‌توانند آموزش‌های گذرانده شده را مورد استفاده قرار دهند و یا هنوز دارای مهارت کافی نمی‌باشند، باید ملزم به گذراندن مجدد دوره شوند. ضمنا ارایه آموزش‌های مجدد هنگامی که آموزش‌های گذشته منسوخ شده باشند، ضرورت دارد. کارفرمایان باید به طور منظم استانداردهای جدید را بررسی نمایند و در صورت تغییر آنها، آموزش‌های خود را به روز نمایند.



شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از قوانین و لوازم ایمنی به وب سایت دلفان تجهیزات https://delfantajhizat.com/ مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد