بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

لیست کامل ابزار ساختمان

در مقالات قبلی به طور کامل در رابطه با انواع نما و طراحی نمای ساختمان و … صحبت کردیم اما حالا نوبت به آن رسیده تا در رابطه با ابزار آلات نمای ساختمان صحبت کنیم. یکی از مهم ترین نکات در طراحی و اجرای بهتر نمای ساختمان، ابزار و و سایل می باشد. در ادامه به طور کامل با تمامی ابزار آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با نمای مدرن


متر دستی

مترها برای بررسی ابعاد یک فضا و اندازه گیری طول، عرض و ضخامت تجهیزات استفاده می شوند. پیشخوان دستی یکی از پرکاربردترین ابزارهای ساختمانی است که دارای دو نوع پارچه و فلز است. مترهای طول نیز ممکن است برای فروش در بازار تا پنج متر، 10 متر، 15 متر یا بیشتر در دسترس باشد.

 

 

مخلوط کن

این دستگاه در واقع ماشینی است که برای ترکیب موادی مانند آب ، دانه های ریز و درشت و سیمان برای تهیه بتن و مخلوط کردن کامل از آن استفاده می شود.

یکی از ملزومات نما ساخت بتونه است. بتونه در مناطق مختلف نما استفاده می شود و مواد را تقویت می کند. یکی از ضروری ترین ابزار در ساختمان و نما ، دستگاهی به نام میکسر است. در این دستگاه آب و سیمان ریخته می شود تا همه دانه های ریز و درشت سیمان مخلوط شوند و بتونه یک دستی تحویل داده می شود. در مقاله های قبلی ، ما نکات مهم در مورد نمای نما را برجسته کرده و به موضوع استفاده از سیمان شسته شده برای کار نما پرداخته ایم ، زیرا این نوع سیمان ها مقاومت آنها را پس از شستشو افزایش می دهد. بنابراین قبل از ریختن سیمان در مخلوط کن ، تمام نکات مربوطه را دنبال کنید تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد.

چاقو

چاقوها عموماً در نجاری مورد استفاده قرار می گیرند و این باید برای برداشتن سطوح بتنی یا بتن بیش از حد سخت مفید باشد.

 

 

ماله بنایی

ماله شکل مستطیلی و پهن دارد و از دو قسمت دسته و تیغه تشکیل شده است. این ابزار ساختمانی برای تراز کردن ، مخلوط کردن ، حذف یا شکل دادن به انواع مصالح ساختمانی مانند سیمان ، گچ یا ملات استفاده می شود. ماله همچنین می تواند فلزی با دسته چوبی یا کاملاً پلاستیکی باشد.

انبر آرماتوربندی

هنگام کار در یک فروشگاه ساختمانی ، از انبردست سفت کننده برای برش ، کشیدن ، محکم کردن سفت کننده و حذف سیم اضافی استفاده می شود. این انبردست در دو نوع سیم برش و انبردست گاز است ، سیم برش برای قطع سیم های اضافی و سیم کشی که سر تیز ندارد برای بستن سیم استفاده می شود.

 

 

پتک

یک ابزار عالی که برای شکستن بتن و سنگ های سخت استفاده می شود چکش نام دارد. این ابزار همچنین دارای دسته چوبی و سر فولادی بزرگ است. با توجه به وزن و عرض سر چکش ، می توان نیروی زیادی به محل مورد نظر وارد کرد. کاربرد اصلی چکش تخریب است.

پیچ گوشتی

یکی دیگر از ابزارهای ساختمانی که در سایر کارهای فنی نیز استفاده می شود پیچ ​​گوشتی است. پیچ گوش از دو قسمت (دسته یا پلاستیک) و یک تیغه فولادی تشکیل شده است. این ابزار برای باز و بسته شدن پیچ ها استفاده می شود و دارای انواع پیچ گوشتی های مسطح (دو نفره) ، چهار طرفه ، تخت کابینت ، چوب دستی و موارد دیگر است.

 

 

کاردک

از اسپاتول برای بتونه کاری ، پخش و مخلوط کردن مواد مختلف از ملات گرفته تا رنگ استفاده می شود. اسپاتول همچنین از دو قسمت دسته و تیغه فلزی مسطح تشکیل شده است. چاقوها از نظر شکل با دسته و بدون دسته به دو نوع تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به نوع نیاز در ساختمان استفاده می شوند. چاقو برای صیقل دادن سطوح و همچنین برای کاهش ضخامت سطح در هنگام حداکثر استفاده می شود. ضخامت

کلنگ

مترها برای بررسی ابعاد یک فضا و اندازه گیری طول، عرض و ضخامت تجهیزات استفاده می شوند. پیشخوان دستی یکی از پرکاربردترین ابزارهای ساختمانی است که دارای دو نوع پارچه و فلز است. مترهای طول نیز ممکن است برای فروش در بازار تا پنج متر، 10 متر، 15 متر یا بیشتر در دسترس باشد.

 

 

شاقول

این دستگاه برای بررسی ساختارهای عمودی متشکل از فلز متصل به انتهای طناب استفاده می شود. همچنین برای نقشه برداری برای تنظیم سطح دستگاه استفاده می شود. نمی توان تصور کرد که این قسمت مهم در ساخت و ساز استفاده نشود! در حقیقت ، یک تکه فلزی مخروطی نسبتاً سنگین که به سیم متصل شده است ، plumb bob نامیده می شود. از این دستگاه برای تراز کردن سطوح عمودی استفاده می شود. حتی امروزه موچین لیزری بسیار دقیقی در بازار وجود دارد.

الک

غربال ، به عنوان یک ابزار قدیمی ، هنوز به طور گسترده ای در ساخت و ساز استفاده می شود. برای دانه بندی مقدار مناسب سنگدانه ماسه برای آماده سازی ملات به یک غربال نیاز است. این ابزار می تواند یک الک چوبی ساده (از نوع کارگاهی) یا مجموعه ای از الک های دایره ای با اندازه سوراخ های خاص (نوع آزمایشگاهی) باشد.

 

 

دستگاه فرز

فرآیند سنگ زنی با استفاده از دستگاه فرز انجام می شود. این دستگاه بر روی برق کار می کند و به انواع فرز عمودی و افقی تقسیم می شود. قطعات اصلی دستگاه فرز شامل ستون ، محور مکانیزم گیربکس ، گیربکس ، میز ، بالاتنه ، گردن ، صفحه گریتینگ و زانوی دستگاه است.

تراز دستی

ابزار قدیمی چوبی یا پلاستیکی که برای تراز کردن استفاده می شود ، تراز دستی نامیده می شود. یک لوله در وسط این سطح وجود دارد که کمی پر از مایع زرد رنگ است. در این لوله ، یک حباب هوا به شما کمک می کند تا سطح سطح را تعیین کنید. وقتی حبابی را در وسط لوله می بینید ، سطح به درستی تراز شده است.

 




baniannama.ir 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد