بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

بهار زیبا

همه چیز برای گفتن

اخلاق حرفه‌ای و سوپر حرفه‌ای در عکاسی تبلیغاتی

شاید این قسمت از مقاله کمی حالت خودمونی تر پیدا کنه . اما اشکالی نداره . چون این نکته به قدری مهم هست که فاصله‌ی عکاسی تبلیغاتی موفق و شکست در عکاسی محسوب میشه.

حتما با افرادی سروکار داشتید که همیشه دوست دارن حرف حرف خودشون باشه . افرادی که همه جا باید رییس بازی در بیارن . و هیچ نظری رو از جانب دیگران تحمل نمی‌کنن . همه‌ی ما متاسفانه در بین کسایی که میشناسیم و باهاشون کار میکنیم این مدل افراد رو می‌بینیم .

دوست دارم به شما بگم اگر به هر دلیلی یکی از این افراد به شوتینگ شما راه پیدا کنه ، این قول رو میدم که عکاسی شما صد در صد خراب میشه . عکاسی ، حرفه‌ای هست که به خودی خود استرس داره ، چالش داره و فسفر زیادی رو می‌سوزونه و در طی عکاسی بی نهایت مهمه با کسانی که در شوتینگ هستن تعامل و مشورت مداوم داشته باشید .

کسانی که با من کار کردن این رو میدونن که من حتی از افرادی که سررشته‌ای در عکاسی ندارن ولی به هر دلیلی در محیط حضور دارن هم مشورت میگیرم .

عکاسی ، یک حرفه‌ی ذاتا پر چالش و سخت هست. با داخل کردن افراد نامناسب به نابودیش کمک میکنیم !

خیلی پیش میاد من پیشنهادی رو میدم . مثلا در شوتینگ دیجی‌کالا وقتی قرار شد از یک بخاری با سطح کاملا براق عکس بگیریم من در مورد چینش نورپردازی یک ایده‌ای دادم . اون نورپردازی رو انجام دادیم ؛ اما نتیجه نداد و عکسی که گرفتیم چنگی به دل نزد . اینجا بود که من با خنده گفتم : خب ! دوستان ؛ چه پیشنهاد چرتی !

و همگی با هم شروع کردیم به خندیدن . حالا شما فرض کنید با فردی کار کنید که در همچین شرایطی عصبانی میشه و به شما پرخاش میکنه . بعید میدونم اون جلسه‌ی شوتینگ به سرانجام برسه .

و خب جا داره که توی این مقاله از دوست خوبم محمد امین ورقایی ، مشاور اقتصادی و کارآفرین حرفه‌ای ، تشکر کنم که علیرغم مشغله‌ی کاری زیادی که داره در شوتینگ‌های من حضور داره و یک اخلاق کاری سوپر حرفه ای رو به نمایش میذاره و از نظر مدیریت پروژه یک پله حرفه‌ای تر از  کسایی هست که دیدم . و تقریبا توی هر ورکشاپی به عنوان یک مثال موفق ازش نام میبرم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد